+4 021-315.32.95 RO / EN
NOU! Cursuri LIVE Online
Mai multe detalii

Certificare ISO 9001 | Ce înseamnă? | Ce reprezintă certificarea?

certificare-iso-9001

Ce reprezintă certificarea ISO 9001? Ce înseamnă ISO?

ISO (Organizația Internațională de Standardizare) reprezintă o rețea de instituții de standardizare din care fac parte 156 de țări, cu sediul secretariatului general la Geneva. Organizația Internațională de Standardizare, prin membrii săi din întreaga lume, dezvoltă, publică și difuzează standardele internaționale. Astfel, certificarea ISO 9001 reprezintă o dovadă a unei organizatii ca aceasta respecta cerințele referitoare la satisfacția clientului.

ISO 9001: Ce reprezintă acest standard?

ISO 9001 este cel mai cunoscut standard și este folosit de organizații din toată lumea: peste un milion de companii certificate conform standardului ISO 9001. Obținearea certificării demonstrează că activitățile organizației dumneavoastră respectă cerințele impuse de standard, astfel încât clientul să acorde încredere produselor și serviciilor oferite având în vedere că acestea repectă standarde internaționale de calitate.

Standardul ISO 9001 stabilește cerințele generale pentru dezvoltarea, implementarea și îmbunătățirea sistemelor de management al calității pentru a satisface cerințele clienților. Standardul ISO 9001 poate fi aplicat de către orice organizație, indiferent de tipul sau dimensiunea acesteia, care dorește să își îmbunătățească funcționarea. ISO 9001 este cel mai răspândit standard de management la nivel mondial.

ISO 9001 a fost publicat pentru prima dată în 1987 de către Organizația Internațională pentru Standardizare (ISO). Versiunea actuală a ISO 9001 a fost lansată în septembrie 2015. În prezent, există peste un milion de companii și organizații în peste 170 de țări certificate conform ISO 9001.

De ce este importantă implementarea unui sistem de management al calității?

Cheia afacerilor de succes este reprezentată de controlul organizației asupra calității produselor sau serviciilor. Dacă vă doriți ca organizația dumneavoastră să prospere, consumatorii trebuie să aibă încredere că produsele sau serviciile pe care le oferiți depasesc așteptările acestora. Certificarea ISO 9001 este modalitatea prin care clienții pot evalua dacă organizația de la care doresc să achiziționeze produsul sau serviciul a depus eforturi pentru a asigura o calitate ridicată a acestora.

Potențiale beneficii:

  • Încrederea clientului că produsul sau serviciul furnizat este în conformitate cu specificațiile stabilite și cerințele legale;
  • Eficientizarea activității și creșterea productivității;
  • Crearea unui avantaj competitiv și atragerea de noi clienți și investitori pe piețele internaționale;

Care sunt etapele pentru certificare ISO 9001?

Certificarea reprezintă acțiunea unei terțe părți (organism de certificare) ce demonstrează că organizația furnizează servicii și/sau produse în conformitate cu un anumit standard referențial.

Procesul de certificare ISO 9001 presupune parcurgerea mai multor etape. Avem, pe de o parte etapele de obținere a certificării propriu-zise, și etapele de supraveghere. Întregul proces se desfășoară pe parcursul a 3 ani:

Anul I - Auditul de certificare

Conform prevederilor ISO 17021-1:2015, auditul de certificare se desfăşoară în 2 etape: 

Etapa I: Această etapă presupune analizarea documentaţiei şi obținerea informațiilor necesare referitoare la domeniul sistemului de management.  

Etapa II: Urmează auditul la fața locului, momentul în care se face evaluarea funcţionării Sistemului de Management. Acesta constă în verificarea implementării şi funcţionării sistemului de management în conformitate cu standardul ISO 9001. Dacă în urma auditului de certificare se întocmește un raport de audit în care se menționează aspecte pozitive, recomandări respectiv abateri de la cerințele standardului,  clientul trebuie să le rezolve şi să trimită dovada auditorului şef. După rezolvarea abaterilor, auditul se încheie și se emite certificatul.

Anul II - Auditul de supraveghere I

Are loc la cel mult 1 an de la încheierea auditului de certificare şi constă în analiza documentaţiei şi auditul la faţa locului.

Anul III - Auditul de supraveghere II

Are loc la cel mult 2 ani de la încheierea auditului de certificare şi constă în analiza documentaţiei şi auditul la faţa locului.

 

Cât timp este valabilă certificarea ISO 9001?

Termenul de valabilitate al certificatelor expiră după trei ani de la data eliberării acestora de către organismul de certificare sub condiția efectuării de către organism a auditurilor de supraveghere cu rezultat pozitiv, dovedind că toate condiţiile pentru menţinerea valabilităţii certificării sunt întrunite de către client.   

 

Care sunt avantajele certificare ISO 9001:2015?

Printre multiplele avantaje putem enumera:

  • Creşterea eficacității prin îmbunătățirea proceselor
  • Reducerea semnificativa a costurilor
  • Creşterea competitivităţii
  • Eficienţă îmbunătăţită datorită proceselor optimizate
  • Îmbunătăţirea satisfacţiei clientului şi a angajatului
  • Acceptarea pe liste de furnizori (multe organizații cer ca partenerii să fie certificați conform ISO 9001:2015)

 

Care sunt costurile unei certificari ISO?

Costurile unei certificari ISO variază în funcție de mai multe criterii: domeniul de activitate, dimensiunea organizației (dimensiunea organizației este dată de numărul de angajați și numărul punctelor de lucru unde se desfașoară activitatea).

 

De ce să alegeți TUV Austria pentru certificarea ISO 9001?

TÜV AUSTRIA România, parte a TÜV Austria Group, furnizează serivicii de certificare acreditate național și internațional.

Datorită experienţei demonstrate în cei 150 de ani de existenţă a grupului internaţional din care face parte, a educaţiei, profesionalismului şi a perfecţionării continue a salariaţilor şi colaboratorilor săi, TÜV AUSTRIA România este un partener competent în toate aspectele legate de  calitatea, siguranţa şi protecţia mediului.

Alegerea certificării TÜV AUSTRIA România vine cu o serie de avantaje:

  • Confirmarea că produsele și serviciile îndeplinesc în mod constant necesitățile și așteptările clienților;
  • Recunoaștere la nivel național cât și internațional;
  • Asocierea numelui organizației cu cel al TÜV AUSTRIA România, ce arată calitate și seriozitate. TÜV AUSTRIA România acordă cu caracter GRATUIT logo-ul TÜV AUSTRIA pe corespondența de afaceri, în condițiile specificare în contractul de certificare.
  • Creștere a încrederii clienților în organizație;
  • Colaborarea cu o echipă de auditori ce are o vastă experiență;
  • Posibilitatea de îmbunătățire a proceselor prin aportul adus de experiența internațională a TÜV AUSTRIA Group.

Cere o ofertă de certificare ISO 9001 - 10% Reducere pentru solicitarile online


© TÜV AUSTRIA ROMÂNIA 2022. Photo Credits: © Fotolia LLC, Shutterstock®, pixelio media gmbh