Certificarea (sistemelor de management, personalului, produselor) reprezintă acțiunea unei terțe părți (organism de certificare) ce demonstrează că organizația furnizează servicii și/sau produse în conformitate cu un anumit standard referențial.
Un standard reprezintă un document care stabilește anumite cerințe, specificații, caracteristici ce pot fi utilizate în mod consecvent pentru a se asigura că procesele, produsele și serviciile sunt conforme și adecvate scopului lor.
ISO (Organizația Internațională de Standardizare) reprezintă o rețea de instituții de standardizare din care fac parte 156 de țări, cu sediul secretariatului general la Geneva. Organizația Internațională de Standardizare, prin membrii săi din întreaga lume, dezvoltă, publică și difuzează standardele internaționale.
Standardele ISO asigură ca serviciile și produsele sunt de înaltă calitate, sigure și fiabile.
Certificarea unui sistem de management reprezintă un proces strategic care permite organizațiilor să obțină numeroase avantaje și beneficii în administrarea și gestionarea corectă a resurselor, dar și să facă față provocărilor pieței.
Certificarea unui sistem de management al calităţii într-o organizaţie poate începe atunci când există:
Acreditare, recunoaștere la nivel național și internațional, calitatea serviciilor.
10 Pași pentru Certificarea unui Sistem de management
Procesul sistematic, independent și documentat în scopul obținerii de dovezi obiective și evaluarea lor cu obiectivitate pentru a determina măsura în care sunt îndeplinite criteriile de audit.
Preauditul este un audit diagnoză ce permite identificarea din timp a neconformităţilor ce ar putea fi depistate în timpul auditului de certificare.
Acesta permite desfăşurarea auditului de certificare în condiţii optime şi închiderea auditului într-un timp cât mai scurt.
Certificarea sistemelor de management este un proces voluntar.
Implementarea standardelor aduce o serie de beneficii care contribuie la dezvoltarea activității organizației, printr-o mai bună gestionare a resurselor, cât și la creșterea satisfacției clienților.
Prin urmare, certificarea sistemelor de management este importantă și necesară pentru fiecare organizație, indiferent de domeniul de activitate.
Prețul unei certificări de management se stabilește în funcție de structura, mărimea și domeniul de activitate al organizaţiei.
În baza informațiilor furnizate în cererea de ofertă de certificare, TÜV AUSTRIA România va transmite oferta de preţ conform criteriilor enumerate mai sus.
Termenul de valabilitate al certificatelor expiră după trei ani de la data eliberării acestora de către organismul de certificare sub condiția efectuării de către organism a auditurilor de monitorizare cu rezultat pozitiv, dovedind că toate condiţiile pentru menţinerea valabilităţii certificării sunt întrunite de către client.